Friss topikok

Mini interjú a bimba::designról, Barcsi Diával.

2012.01.06. 08:58 SKNiki

Amikor először láttam a bimbás dolgokat, biztos voltam benne, hogy Diának van gyermeke.(és van is egy gyönyörű kislánya) Minden egyes leporelló és marokállatka színe és formája igazán gyerek szemnek és kéznek való.

Ha  már vásárolunk egy játékot és vesszük a fáradtságot, hogy ne csak beszaladjunk egy játékboltba és vegyünk csak úgy egy századik "valamit", miért ne válasszunk olyat, ami tényleg értéket közvetít, és a gyermekünk, már korán megismerkedhet a magyar motívumokkal.

 

Mi az a három szó, amivel jellemeznéd a bimba::design-t?

- Letisztult, karakteres, egyedi.

Mikor kezdtél el foglalkozni a varrással ? Miért?
- Legelőször gyerekkoromban, persze csak játék varrógéppel, később pedig ilyen irányban tanultam tovább. Ruhaipari technikumba jártam, majd később az egyetemen is a textil szakon végeztem. Leginkább az alkotás öröme vonzott, az, hogy valami agyban megfogan, majd a kezeim közt kel életre...

Honnan jött a Matyó család ötlete?
- Imádom a magyar népi ornamentika elemeit, a matyó a kedvencem. Színesek, organikusak, változatosak, rengeteg lehetőség rejlik bennük. Egyszer elkészítettem egy egyetemi feladat keretein belül egy matyó öltözetet papírból. A legény surcot(hímzett ffi kötény) annyira megszerettem, hogy elhatároztam, egyszer készítek egyet...pont kapóra jöttek az alvósállatkák. Régóta dédelgetett álmom ugyanis, hogy olyan gyerekjátékokat készítsek, amelyek mintázatukkal segítik elő, hogy a gyerekek megismerkedjenek népművészeti kincseinkkel. Így, mintegy "isteni szikraként" jött a gondolat, hogy matyó legénykét készítsek, természetesen Bimba módra.



Ha pedig már van legényke, készítek leányt is, ne árválkodjon szegényke!:)

Kedvenc munkád ?
 - Nehéz lenne választani, de ha feltétlenül kell, akkor talán a textil leporellók a kedvenceim. Talán pont azért, mert majdnem az összes, általam készített karakter szerepel benne egyszerre, de ugyanakkor "verseskönyv" is, rácsvédő is, játszani is lehet vele, fejleszt is. Igazi multifunkci!:)


A legnagyobb sikered 2011-ben?
- Kigondoltam, megterveztem, megcsináltam, és remélhetőleg örömet okoztam vele!


Legnagyobb álmod  2012-re?

- Még több örömet okozni!

Szólj hozzá!

Címkék: családbarát mini interjú pöttyös bögre kávézó bimba::design matyó család

A bejegyzés trackback címe:

https://pottyosbogrekavezo.blog.hu/api/trackback/id/tr513523547

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása